marți, aprilie 24, 2007

Introducere la un tur cam ciudat….
Iata ca nu a trecut mult timp si am reusit sa ma tin de cuvant si sa ne reantalnim pentru a “gusta” din nou impreuna din inegalabila si fascinanta Asie. Nu voi incerca sa aduc aceasta lume la picioarele voastre, ci sa va aduc pe voi, cu gandul ,in mijlocul unor civilizatii si a unor taramuri mult diferite de cele in care traim. Imi voi da toata silinta pentru a nu va dezamagi si a pastra multimea de cititori pe care i-am castigat in decursul a trei turnee ,si chiar mai mult imi propun sa-mi maresc considerabil numarul cititorilor fideli si interactivi….deci nu uitati , prieteni, rude, vecini, colegi de serviciu, dusmani :-), tuturor recomandati-le www.costinblog.blogspot.com ; sper sa va multumeasca !!!, iar voi sa fiti mandri ca ati facut-o.Sa nu uitati adresa mea de mail: costinelstef@yahoo.com unde imi puteti scrie parerile, sugestiile , unde ma puteti intreba orice doriti iar eu va promit ca in limita timpului liber voi incerca sa raspund cu promtitudine la toate mesajele.
Inainte de a face cunostinta cu locurile in care vom merge impreuna sa va spun cit de simplu a fost sa aleg aceasta destinatie. Am selectat citeva grupuri de tari care mi s-au parut interesante de vizitat si le-am pus pe hirtie:
1.Australia, si ca rezerva Noua Zeelanda
2.Africa: Botswana, Kenya, Tanzania
3.America de Sud:Chile. Argentina,Uruguay
4.Asia:Vietnam, Cambodgia,Laos
apoi am inceput sa vad care din ele ma “accepta” numai 2 saptamani ,timpul maxim alocat -pentru aceasta perioada….si prin eliminare a ramas ...destinatia actuala: Vietnam,Cambodgia,Laos.
Uitindu-ma pe harta am vazut o tara mare pe care scria “Myanmar” si cum mai auzisem de numele acesta( in timpul precedentelor excursii prin Asia) dar nu avusesem timp atunci sa ma interesez de ea am luat Atlasul statelor si am deschis plin de curiozitate la “Myanmar”….surpriza, surpriza!...am descoperit ca este fosta Birmanie care incepind de acum citiva ani(1989) ,de cind la putere este o junta militara , si-a schimbat numele oficial in “Uniunea Myanmar”. Ce am citit m-a lasat cu gura cascata: tara condusa de o dictatura militara, nimeni nu misca!, una dintre cele mai sarace tari din lume datorita izolarii impuse de majoritatea tarilor din lume impotriva guvernarii militare care nu respecta nici un drept al omului(un etalon al democratiei-aici democratie =“0”), si multe alte curiozitati pe care sper ca impreuna sa le confirmam sau infirmam. Toate m-au facut sa declar aceasta tara “Cea mai misterioasa tara a Asiei”, si cum stiti ca-mi plac provocarile am hotarit: trebuie sa ajung in acest loc misterios!!!....la momentul potrivit va voi povesti toata istoria cu obtinerea vizei( pe care inca nu o am in pasaport… dar mi-au promis-o!). In aceasta tara nu au voie sa intre jurnalistii straini , nu este indicat sa intri in vorba cu localnicii, nu exista telefonie mobila,nu exista internet, toate telefoanele fixe sunt ascultate( or avea translator in romana?),nu ai voie sa faci poze decit la obiectivele turistice, nu ai voie sa intri cu laptop in tara(il lasi la aeroport si il recuperezi-poate!- la plecare) dar…este una din cele mai sigure tari din lume la capitolul criminalitate,furturi,excrocherii, deoarece populatia traieste intr-o teroare permanenta pt a nu fi impuscati de autoritati…Curios este ca turistii nu se prea inghesuie sa ajunga aici desi se spune ca daca respecti cateva reguli de baza nu ai de ce sa te temi ca strain…Daca voi fi arestat , mama va initia o campanie si va rog sa semnati ptr eliberarea mea:-)….ca Basescu nu ma mai poate ajuta….Mai aveti cateva zile rabdare?...eu abia astept sa ajung!...sper sa nu astept sa plec de acolo cat mai repede!
Intrebarea standard a tuturor prietenilor ,care aflau unde plec, este “nu iti este frica?”
O sa repet ce am raspuns tuturor acelora care m-au intrebat : In afara de Dumnezeu mie nu mi-e frica de nimic!-si adaug , pt a nu fi rau inteles, de nimic care mi-ar putea face rau ; cunosc sentimentul fricii ,ca orice om ,dar nu la nivelul ca as putea sa patesc ceva intr-una din calatoriile mele( daca este sa se intample, se intampla oriunde!! ) A!, si mi-e frica sa nu fie un tur nereusit, mi-e frica sa nu va dezamagesc, mi-e frica de ce o sa gasesc la firma cand ma intorc :-) si credeti-ma am multe alte temeri!….dar NU ca mi se va intimpla ceva RAU!! , astept sa mi se intample ,dar ceva BUN!
Iar cine ma cunoaste stie ca lipsa fricii este compensata de emotiile pe care cu greu le pot stapinii inaintea oricarui eveniment la care iau parte….emotii care dispar in clipa in care am “intrat”. La examenele (academice) pe care le-am dat si la care invatam( am mai si invatat!) inainte de examen ,datorita emotiilor, uitam tot si vroiam de multe ori sa plec, dar ciudat ,in clipa in care, proful( ce bine suna!) punea subiectele pe tabla , scapam de emotii si imi revenea toata memoria; asa se intimpla si cu calatoriile, pina plec emotiile cresc progresiv, dar in clipa in care sunt in avion am uitat de ele si ma focalizez pe altceva( socializez cu vecinii de scaun,frumoasele insotitoarele de bord:-),etc)
Sa trec mai departe ,“Vietnamul”- cred ca oricine asociaza aceasta tara cu razboiul, crime, cruzime, dar oare voi mai gasi asa ceva acolo? ….vom vedea!!!...
Cambodgia!....ce frumos suna!!!....dar vom vedea cum “suna” din ea!!!!
Laos!....aici este inca razboi civil si ca sa va dovedesc ca nu o “caut cu lumanarea” vreau sa va spun ca voi hotari la fata locului daca o voi vizita sau nu…vedeti nu sunt chiar atat de inconstient?!...
A!, si apropo de inconstienta, m-am hotarat la vara sa ma duc cateva zile la Moscova si sa ma “dau” cu MIG-ul !!!!....nu cred ca voi putea scrie pe laptop “live” din avion :-),dar va voi scrie ce am simtit( daca voi simti ceva la 3000 de km pe ora!)…Karl( unul ca mine, care a facut-o) mi-a spus ca este ceva “DE VIS” si asa o experienta trebuie sa o ai inainte de a avea copii pt ca dupa nu mai ai curaj!...credeti ca la vara ma va opri ceva!??...numai sa nu afle mama!!...
Citiva “cititori”(numai 2!) m-au rugat sa pun mai multe poze pe blog pentru ca ei nu au timp si isi pierd rabdarea daca citesc tot ce scriu eu, si pentru ei este mai interesant sa vada poze…pentru ei si pentru toti promit ca incerc sa maresc numarul de poze si sa le aleg pe cele mai semnificative….ce nu face eu pentru voi!?..
…Iar cele 4 destinatii de mai sus… sunt pt acest an!....inca nu stiu ordinea si perioada!...probabil ca va urma America de Sud….
Vreau sa inchei aceasta introducere cu un citat spus de Kennedy ,cu care sunt perfect deacord ,si la care voi mai reveni….
“VIATA SE MASOARA IN CLIPE, NU IN ANI”

1 Comments:

Blogger emese said...

frumos citat dar mai frumos spunea N. Iorga "cei mai multi traiesc zile, putini traiesc viata" ei tu esti unul dintre putinii oamenii care-si traiesc viata cu adevarat.
succes in noua ta calatorie si mult mult noroc astept cu drag impresii dar mai ales poze despre locurile pe care le vei vizita
ai mare grija de tine pe acolo si sa te intorci cu bine
te pup EME

7:09 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home